Woensdag, 13 april 2011

Week.Woensdag 1 
 
 Bij een goede weblog hoort een goede helpdesk of in ieder geval iets waarin je in je eigen taal een antwoord kunt vinden op de problemen waar je tegen aanloopt als je een weblog begint.

En als helpdesk…. heb je het zwaar! Je krijgt klanten met allerlei problemen, zoals de nu volgende:

Een vrouw belde overstuur naar Dell Computer Tech Support omdat het haar niet lukte haar nieuwe computer aan te zetten. Nadat de medewerker de vrouw vroeg of alle kabels wel waren aangesloten antwoordde de vrouw: "Ik heb keer op keer op het voetpedaal gedrukt, maar er gebeurt niets.

Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Eeh. Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ?"
Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"

Klant: Er plopte net opeens een boodschap op mijn scherm. Er staat 'Click OK'. Wat moet ik nu doen?"

Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"

Klant: “Ik kan niet op internet.
Helpdesk: “Bent U in de buurt van Uw computer?”
Klant:“Nee.”
Helpdesk:“Ga even achter Uw computer zitten.”
Gerommel…
Klant:“Ik zit nu achter mijn computer!”
Helpdesk:“Wat ziet U?”
Klant:“Allemaal kabeltjes!”

 Kortom…… Je moet stressbestendig zijn en toch vriendelijk blijven.

En……. een vriendelijke weglog weigert geen klanten!

Zo heeft Blogse nog steeds niet op mijn aanvraag gereageerd om bij hun te kunnen bloggen en zou ik bij BNN-blog eerst lid van BNN moeten worden! Over onvriendelijk gesproken……13 april 2011 047
13 april 2011 045 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s